MARC details
000 -CABECERA |
campo de control de longitud fija |
03218nam a2200301 a 4500 |
001 - NÚMERO DE CONTROL |
campo de control |
005976 |
003 - IDENTIFICADOR DEL NÚMERO DE CONTROL |
campo de control |
UDELISTMO |
005 - FECHA Y HORA DE LA ÚLTIMA TRANSACCIÓN |
campo de control |
20180606184522.0 |
008 - DATOS DE LONGITUD FIJA--INFORMACIÓN GENERAL |
campo de control de longitud fija |
270312s2010 pa 000 0 ENG d |
020 ## - NÚMERO INTERNACIONAL ESTÁNDAR DEL LIBRO |
Número Internacional Estándar del Libro |
978230723214 |
040 ## - FUENTE DE LA CATALOGACIÓN |
Centro catalogador/agencia de origen |
UDI |
Centro/agencia transcriptor |
UDI |
041 ## - CÓDIGO DE LENGUA |
Código de lengua del texto/banda sonora o título independiente |
eng |
082 ## - NÚMERO DE LA CLASIFICACIÓN DECIMAL DEWEY |
Número de clasificación |
425.071 |
Número de documento/Ítem |
Scr39 |
Número de edición |
21 |
100 ## - ENTRADA PRINCIPAL--NOMBRE DE PERSONA |
Nombre de persona |
Scrivener, Jim |
9 (RLIN) |
6064 |
245 11 - MENCIÓN DE TÍTULO |
Título |
Teaching english grammar : |
Resto del título |
What to teach and how to teach it |
Mención de responsabilidad, etc. |
Jim Scrivener |
250 ## - MENCIÓN DE EDICIÓN |
Mención de edición |
1a. edición. |
260 ## - PUBLICACIÓN, DISTRIBUCIÓN, ETC. (PIE DE IMPRENTA) |
Lugar de publicación, distribución, etc. |
[England] : |
Nombre del editor, distribuidor, etc. |
MacMillan, |
Fecha de publicación, distribución, etc. |
2010. |
300 ## - DESCRIPCIÓN FÍSICA |
Extensión |
288 paginas. : |
Otras características físicas |
ilustraciones. ; |
Tamaño de la unidad |
24 cm. |
490 ## - MENCIÓN DE SERIE |
Mención de serie |
MacMillan books for teachers |
500 ## - NOTA GENERAL |
Nota general |
Contents index. |
505 ## - NOTA DE CONTENIDO CON FORMATO |
Nota de contenido con formato |
Contents.<br/>Singular and plural.<br/>countable and uncountable nouns.<br/>Continers, quantities and pieces.<br/>Subject and object pronouns.<br/>Reflexive pronouns.<br/>Possessives.<br/>This, that, these, those.<br/>Articles.<br/>Some and any.<br/>Much, many, a lot of, plenty of, a great deal of.<br/>Few and a few; little and a little.<br/>Other quantifiers.<br/>Adjective order.<br/>Comparatives.<br/>Superlatives.<br/>Comparisons: as... as, not as... as, the same as, like.<br/>Comparisons: too and enough.<br/>Prepositiones of place.<br/>Prepositions of movement.<br/>Prepositions of time.<br/>have and have got.<br/>Present simple: be.<br/>Present simple: affirmative.<br/>Presente simple: negative.<br/>Present simple: questions.<br/>Imperatives.<br/>Adverbs of frecuency.<br/>Present progressive: affirmative ("nox" meaning)<br/>Present progressive: negative and questions.<br/>Present progressive constrasted with present simple.<br/>Past simple: be.<br/>Past simple: regular verbs.<br/>Past simple: irregular verbs.<br/>Past simple: questions and short answers.<br/>Past simple: negative.<br/>Past progressive: "in progress"<br/>Past progressive: "interrupted actions".<br/>Present perfect: Have you ever...?<br/>Present perfect: just.<br/>Present perfect: "up to now".<br/>Time words: already, yet and always.<br/>time words: for and since.<br/>Presente perfect progressive.<br/>Past perfect simple.<br/>Past perfect progressive.<br/>Will.<br/>Going to.<br/>Will contrasted with going to.<br/>Presente progressive: "futurre arrangements".<br/>Future progressive and future perfect.<br/>Requests, orders, offers, permission: can, could, will, would, may, might.<br/>Ability: can, can´t, couldn´t, be able to.<br/>Obligation and compulsion: must, have to, should, ought.<br/>Possibility and certainty: may, might, could, must, must have, cant´t, cant´t have.<br/>Modal verbs: an overview.<br/>Zero conditional.<br/>First conditional.<br/>Third conditional.<br/>Passives.<br/>Causatives.<br/>Multi-word verbs.<br/>Direct and reported speech.<br/>Used to.<br/>Questions tags.<br/>Relative pronouns and relative clauses.<br/>Defining and non-defining relative clauses.<br/>´d better / had better.<br/>Two-verb structures: -ing or infinitve?<br/>In case.<br/>Further reading. |
520 ## - SUMARIO, ETC. |
Sumario, etc. |
Teaching English Grammar is the essential handbook for teachers wanting to prepare and deliver effective grammar lessons. It combines a comprehensive grammar reference with practical teaching advice,helping teachers to both understand and present them. |
650 ## - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL DE MATERIA--TÉRMINO DE MATERIA |
Término de materia o nombre geográfico como elemento inicial |
ENGLISH LANGUAGE |
Subdivisión general |
|
Fuente del encabezamiento o término |
lemb |
Subdivisión de forma |
STUDY AND TEACHING FOREIGN SPEAKERS. |
9 (RLIN) |
6143 |
650 ## - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL DE MATERIA--TÉRMINO DE MATERIA |
Término de materia o nombre geográfico como elemento inicial |
ENGLISH LANGUAGE |
Subdivisión general |
STUDY AND TEACHING |
Fuente del encabezamiento o término |
lemb |
Subdivisión de forma |
GRAMMAR |
9 (RLIN) |
6144 |
887 ## - NO-MARC CAMPO DE INFORMACIÓN |
Contenido de campo no-MARC |
|
887 ## - NO-MARC CAMPO DE INFORMACIÓN |
Contenido de campo no-MARC |
|
942 ## - ELEMENTOS DE PUNTO DE ACCESO ADICIONAL (KOHA) |
Fuente del sistema de clasificación o colocación |
|
Tipo de ítem Koha |
Libros/ General |